Kormányzati Hitelesítés Szolgáltató
-
Aláírás-hitelesítés
2013-07-09 11:19
Maga az elektronikus aláírás azt jelenti, hogy Ön a magánkulcsával (aláírás-létrehozó adat) az elektronikus dokumentumához hitelesítés céljából hozzárendel egy olyan elektronikus adatsort (elektronikusan kódolja, azaz "aláírja" a dokumentumot), mely a dokumentum elválaszthatatlan részévé válva minden kétséget kizáróan bizonyítja annak eredetét, hitelességét, sértetlenségét, és azonosítja Önt, mint aláíró személyt, illetve biztosítja az aláírás letagadhatatlanságát.
Az aláírás létrehozásához a magánkulcsot kizárólag Ön tudja aktivizálni a rendelkezésére álló PIN kóddal. Éppen ezért nagyon fontos, mind a chipkártya, mind a PIN kód biztonságos őrzése. Ez, akárcsak a személyi igazolvány, a bankkártya és más személyazonosságunkat jelző eszköz megőrzése komoly felelősséget ró Önre, mint felhasználóra, hiszen a magánkulcs és a PIN kód biztonságos használata csak addig garantált, amíg azok nem kerülnek illetéktelen kézbe.
Saját érdekében kérjük, haladéktalanul tájékoztassa társaságunkat, ha az aláírás-létrehozó eszköze vagy PIN kódja elveszett, vagy illetéktelen személyhez került, illetve bármi más rendellenességet észlel.
Az aláírás és a dokumentum hitelességének, sértetlenségének ellenőrzése a címzett (érintett fél) feladata. Az ellenőrzéshez az üzenettel egyidejűleg a címzett rendelkezésére áll az aláíró fél nyilvános kulcsa, mellyel dekódolhatja az aláírást, és tanúsítványa, mellyel azonosíthatja az aláírót.
Cégünk a tanúsítványban „igazolja” (hitelesíti) az Ön személyazonosságát, és garantálja a címzett számára az Ön személyének, magánkulcsának és nyilvános kulcsának egymáshoz tartozását. Az aláírás elfogadásához a címzettnek indokolt ellenőrizni a tanúsítvány érvényességét a tanúsítványtárunkban. A kiadott előfizetői tanúsítványok adatai a kiadásuk után azonnal átkerülnek a tanúsítványtárunkba.