Kormányzati Hitelesítés Szolgáltató

  • KORMÁNYZATI ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS, ELEKTRONIKUS BÉLYEGZÉS ÉS ALÁÍRÁS-ELLENŐRZÉSI SZOLGÁLTATÁS (KEASZ-KEAESZ)

    2023-07-26 13:16

    A megjelölt szolgáltatás három részszolgáltatásból áll, amelyek kérelemre külön-külön is igénybevehetőek. 
    A lenti szolgáltatásokról részletes információ ide kattintva érhető el.

    Kormányzati Elektronikus Aláírás-ellenőrzési Szolgáltatás (KEAESZ)

    A KEAESZ szolgáltatás elérhető minden Felhasználó számára a https://mo.hu/keaesz weboldalon keresztül, amelynek segítségével lehetőség van ellenőrizni az elektronikus aláírás, elektronikus bélyegző érvényességét, valamint a dokumentum ellenőrizhetősége esetén a dokumentum sértetlenségét. 
    A fentiek tényéről, az ellenőrzés eredményéről a Szolgáltató igazolást állít ki.

    Tárolt kulcsos aláírás és bélyegző elhelyezés szolgáltatás (röviden NISZ-TKASZ)

    A Szolgáltatásban használt, elektronikus aláírás/bélyegző létrehozásához használt adatokat (magánkulcsokat) Szolgáltató az erre a célra szolgáló, elkülönített HSM komponensben hozza létre és tárolja. 
    A Szolgáltatás igénybevétele során a Felhasználó (Aláíró vagy Bélyegző Létrehozó) a hozzá rendelt magánkulcsát távolról tudja aktiválni, így a Szakrendszeren keresztül képes a kriptográfiai művelet végrehajtására, az elektronikus aláírás vagy elektronikus bélyegző távolról történő létrehozására, a magánkulcshoz kapcsolódó minősített tanúsítvány felhasználásával.

    Aláírás ügyfélnél tárolt kulccsal, külső aláíró programmal

    A kulcsműveleteket a csatlakozó rendszerben kell megvalósítani. A KEASZ ebben az esetben előállítja azon adatokat, melyeket alá kell írni, majd a KEASZ átadja a dokumentum leképezett lenyomatát a csatlakozott Szakrendszernek, azon belül a Felhasználónak (természetes személy vagy nem természetes személy). Az aláírás a Felhasználónál őrzött kulccsal történik meg.