IBIR 2. éves felügyeleti audit lefolytatásához érkezett a GovCA
2021. december 15. napján, a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., mint kijelölt kormányzati hitelesítés-szolgáltató (a továbbiakban: GovCA vagy Szolgáltató) elektronikus aláíráshoz és időbélyegzéshez kapcsolódó szolgáltatásai, az MSZ ISO/IEC 27001:2014 (ISO/IEC 27001:2013) információbiztonsági irányítási rendszer (IBIR) szabvány szerinti követelmények alapján tanúsításra kerültek. A Magyar Szabványügyi Testület (MSZT) az ISMS/051 számon 2024.12.14-ig érvényes tanúsítási okiratot adott ki a Szolgáltató részére.
A tanúsítási okirat bizonyítja a GovCA IBIR irányítási rendszerének megfelelőségét a fenti szabvány követelményeinek az alábbi alkalmazási területen:
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 34. § (1) c) pontja alapján nyújtott kormányzati hitelesítés-szolgáltatások - a Társaság szolgáltatáskatalógusa szerinti SZOLG22: közületi ügyfeleknek nyújtott minősített és nem-minősített elektronikus aláírás szolgáltatás, állampolgárok részére nyújtott minősített elektronikus aláírás szolgáltatás, közületi ügyfeleknek nyújtott minősített és nem-minősített elektronikus bélyegzés szolgáltatás, közületi ügyfeleknek és állampolgároknak nyújtott minősített időbélyegzés szolgáltatás, közületi ügyfeleknek nyújtott nem-minősített weboldal-hitelesítő tanúsítvány szolgáltatás, közületi ügyfeleknek nyújtott titkosító, autentikációs és egyéb tanúsítvány szolgáltatás - bizalmasságának, sértetlenségének és rendelkezésre állásának biztosítása.
A GovCA készül a 2023. év negyedik negyedévében esedékes, a 2. éves IBIR felügyeleti auditra.