Kormányzati Hitelesítés Szolgáltató
-
ECC ALAPÚ SZOLGÁLTATÁSOK BEVEZETÉSÉNEK HARMADIK ÜTEME: E-ÜGYINTÉZÉS CÉLÚ (QKET/KGYHSZ) MINŐSÍTETT TANÚSÍTVÁNYOK
2023-03-06 14:28
A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., mint a kijelölt kormányzati hitelesítésszolgáltató (továbbiakban GovCA vagy Szolgáltató) - figyelembe véve a nemzetközi ajánlásokat és a jelenleg alkalmazott tanúsítványkiadó (Minősített Közigazgatási Tanúsítványkiadó – GOV CA) lejárati idejét (2024. március 20.) – hamarosan új tanúsítványkiadót (CA) kezd el alkalmazni az elektronikus ügyintézés célú (QKET/KGYHSZ) minősített elektronikus aláírás és bélyegzés célú tanúsítványok (a továbbiakban KGYHSZ tanúsítványok) kiadásához (hitelesítéséhez).
A fentiek értelmében – hasonlóan az első ütemben bevezetett SZEÜSZ/KEÜSZ szolgáltatásokhoz igényelhető ECC alapú technikai tanúsítványokhoz és a második ütemben bevezetett fokozott (nem minősített) ECC alapú aláíró és bélyegző tanúsítványokhoz – az új KGYHSZ tanúsítványok is hamarosan már alapértelmezetten ECC algoritmussal kerülnek kiadásra.
A harmadik ütem kizárólag az elektronikus ügyintézési szolgáltatások nyújtására felhasználható (QKET/KGYHSZ), azaz a 137/2016. (VI. 13.) Korm. rendeletnek is megfelelő minősített elektronikus aláírás és bélyegzés célú tanúsítványokat érinti.
Indulási időpont: 2023. április 1.
2023. április 1-jétől a minősített aláírás és bélyegzés célú KGYHSZ tanúsítványokra vonatkozó igényeket alapértelmezetten ECC alapú tanúsítványokkal szolgáljuk ki, de külön igény esetén továbbra is elérhetőek maradnak az RSA alapú tanúsítványok. Az átállás Ügyfeleinket is érinteni fogja, ezért, kérjük, folyamatosan tájékozódjanak weboldalunkon az átállással kapcsolatos aktuális információkról!