Változások szervezeti aláírással kapcsolatban

2015-07-31 13:32

2015. július 1-jétől a szervezeti aláíró tanúsítványokat 1 éves érvényességi idővel állítjuk ki.

Az Európai Unió 2014. nyarán fogadta el a belső piacon történő elektronikus tranzakciókhoz kapcsolódó elektronikus azonosításról és bizalmi szolgáltatásokról szóló 910/2014 EU rendeletet, amely 2016. július 1-jétől kötelezően alkalmazandó lesz minden tagállamban, és gyakorlatilag ez lesz az elsődleges jogszabály a jelenleg hatályos, elektronikus aláírásról szóló 2001./XXXV. törvény helyett. A 910/2014 EU rendelet  alapján 2016. július 1-jétől jogi személy által kibocsátott elektronikus dokumentum hitelesítésére  - a most használt szervezeti aláíró tanúsítvány helyett - elektronikus bélyegzőt kell használni. Erre való tekintettel a szervezeti aláíró tanúsítványokat – melyeket korábban 2 éves érvényességi idővel adtunk ki – 2015. július 1-től 1 éves érvényességi idővel állítjuk ki.

Jelenleg folyamatban van az EU rendelet végrehajtására vonatkozó részletes, EU-s jogi aktusok megalkotása, valamint a hitelesítés szolgáltatással kapcsolatos hazai jogszabályok felülvizsgálata. Ezen jogharmonizációs tevékenységgel párhuzamosan folyamatosan tájékoztatni fogjuk Önöket a szolgáltatásainkat érintő változásokról, hírekről.