Elindult az új fokozott tanúsítványkiadó hitelesítő központ2014-02-24 11:27 2014. február 20-tól új hitelesítő központból (CA-ból) bocsátjuk ki előfizetőink részére a kormányzati hitelesítés szolgáltatások (GOV CA) keretében a fokozott biztonságú elektronikus aláíráshoz kapcsolódó tanúsítványokat:
A 2013. november 23-án indult „Fokozott Tanúsítványkiadó - Kormányzati Hitelesítés szolgáltató” hitelesítő központból a továbbiakban nem bocsátunk ki új tanúsítványt, az eddig kiadott tesztelési célú illetve éles tanúsítványok 2014. március 31-ig visszavonásra kerülnek. A CA változásával kapcsolatban minden szerződött ügyfelünket írásban tájékoztatjuk. |
Indul a Kormányzati Hitelesítés Szolgáltatás (GOV CA)2013-11-22 10:30
A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.) elindította a kormányzati hitelesítés szolgáltatását. A szolgáltatás keretében elektronikus aláíráshoz szükséges tanúsítványokat, azonosítási és titkosítási célú tanúsítványokat bocsát ki a NISZ Zrt., illetve a minősített időbélyegzés szolgáltatás keretében hiteles időpontot, időbélyeget rendel az elektronikus üzenethez. |
Kormányzati hitelesítés szolgáltatások indulásának előkészítése2013-07-09 11:41 A szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokról és az állam által kötelezően nyújtandó szolgáltatásokról szóló 83/2012 (IV. 21.) Korm. rendelethez kapcsolódóan a Kormány az elektronikus aláírással kapcsolatos hitelesítés szolgáltatások vonatkozásában a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató ZRt.-t jelölte ki, mint szolgáltatót. A NISZ Zrt. jelenleg alakítja ki az elektronikus aláírás hitelesítés és időbélyegzés szolgáltatások infrastruktúráját, és ezzel párhuzamosan történik a szolgáltatások nyújtásához szükséges üzleti folyamatok kidolgozása és a személyi feltételek megteremtése. A szolgáltatások igénybe vételére várhatóan 2013. őszétől kerülhet sor, az illetékes felügyeleti és hatósági bejelentéseket és nyilvántartásba vételt követően, melyről honlapunkon is tájékoztatást adunk majd. Ezt követően a NISZ Zrt. kész fogadni az állami szervek és intézmények részéről az elektronikus aláírással kapcsolatban felmerülő igényeket, úgymint fokozott biztonságú és minősített elektronikus aláírás, minősített időbélyegzés szolgáltatás, vagy egyéb – pl. titkosító vagy azonosítás célú tanúsítványok kiadása. Az állami szervek, intézmények részéről az elektronikus aláírással kapcsolatos igényeket a NISZ PKI Ügyfélkapcsolati Irodáján lehet majd jelezni az alábbi elérhetőségeken, de kiemelt ügyfelek esetében társaságunk értékesítési ügyfélmenedzserei is fogadják az ezzel kapcsolatos megkereséseket. A szolgáltatással kapcsolatban további felvilágosítást az Ügyfélkapcsolati Iroda munkatársai adnak. A NISZ PKI Ügyfélkapcsolati Iroda elérhetőségei az alábbiak: 1081 Budapest, Csokonai utca 3. Telefon: +36 1 795-7200 vagy +36 30 795-7200 Fax: +36 1 795-0100 e-mail: info@hiteles.gov.hu Ügyfélkapcsolati Iroda nyitva tartása: H-CS.: 9-16 h P.: 9-15 h |